zondag 28 mei 2017






Vier hele drukke leuke dagen, 





Deze afgelopen vier dagen waren, als vanouds, druk druk druk maar
Heel leuk druk!

Wist niet of het goed bleef gaan maar als je het niet probeert dan weet je het nooit.
Dus hier mijn verslag van de afgelopen vier dagen, startende met Hemelvaartsdag
afgelopen donderdag.



Donderdag was het Hemelvaartsdag, de dag die maanden geleden
 ( lees vorig jaar oktober ergens) al aan een keukentafel min of meer afgesproken was met Erica Kok.
Erica heeft met haar man een transportbedrijf in Werelderfgoed de Beemster en daar waren de boerderijdagen die dag.


Erica had een quiltstock georganiseerd en diverse quiltwinkels maakten daar hun opwachting.
Wij waren met atelier de Quiltmuis (nieuwsgierig. klikje) heel goed vertegenwoordigd

 en ik mocht die dag ook een van de quiltmuismeisjes zijn.
Ik moet zeggen, ik vond dat zo enorm leuk en gezellig dat het best naar meer smaakte.

Om zes uur, die dag reed ik naar Oosthuizen om, om zeven uur, mijn auto tot de nok toe vol met stofjes te hebben liggen. Vera had haar auto ook helemaal afgeladen en daar zat ook het, door Rietje gebakken gebak bij.


Rietje had lekkers gebakken, net als een aantal anderen en dat werd op de stock verkocht bij de koffiecorner, waar we rond lunchtijd heerlijke soep kregen en later op de dag ook nog een heerlijk ijsje.  Het was zo goed verzorgd die dag.
Wij hebben met de Quiltmuis een heerlijke dag gehad en volgens mij is dit niet voor niets geweest want het was enorm druk.


Ook Francis Gortmaker van het Singerwinkeltje (nieuwsgierig. klikje)
 was er met haar Singermeisjes 



en Francis heeft zelfs een Featherweightje verkocht, zo aanstekelijk was dit alles voor de mensen.


Aan het einde van de dag alles weer opgeruimd en teruggebracht naar Oosthuizen en toen, moe en zeer voldaan terug naar huis.

Vrijdag,

04.00 uur
De wekker..
Dat betekent maar 1 ding..
Mijn schatjes.
Op naar Purmerend oppassen!


Heerlijke dag gehad, wel moe van de dag daarvoor maar die kleintjes maken alles goed.
Aan het einde van de dag moe maar heel voldaan terug naar huis.

Thuisgekomen had Bibi haar hele wang in de zweer en konden we nog even naar de dierenarts.
Het is een hele grote hotspot met een heel abces aan haar hals.
Nog een zalf er bij...


Zaterdag, een dag waar ik me al heel lang op verheugd had,

08.45 uur in de auto, op weg naar Lunteren.
Daar staat, aan de dorpsstraat een prachtig gebouw en daar organiseert Coriene van Amaryllis (nieuwsgierig. klikje)  wel eens hele leuke quilterige dagen.


Dit keer had zij Susan Smith (nieuwsgierig. klikje), de quiltontwerpster uit Australië, te gast.
Susan is, onder andere, de ontwerpster van the Stonefields en als je in films een quilt ziet dan zou het zomaar eens kunnen zijn dat deze van Susan is.


Ik had me opgegeven voor de Love and blueberries ( achteraf wel een klein beetje spijt want de Annie vond ik wel heel erg mooi en ook de Little Lilly was in het echt veel mooier dan op het plaatje)



Maar,
dat heb ik opgelost , ik heb het patroon van Little Lilly gewoon er bij gekocht en heb me voor de Annie opgegeven want in september komt hij als BOM.


Onderwijl wel het eerste blokje van de Blueberry en het is een hele leuke quilt om te maken en ik maak hem ook zeer zeker af.


Het fijne van deze dagen is dat je mensen ziet die je, bijna nooit, ziet maar waar je zo'n leuke klik mee hebt en deze dagen zijn hier ideaal voor.



Ook deze dag was geweldig georganiseerd, compleet met goodiebag met linealen, stofjes, naaldjes enz. enz. door Coriene, Ingrid (nieuwsgierig. klikje) en Dicky


Aan het einde van de dag, moe en zeker zeer voldaan naar huis gereden en mijn ( inmiddels hele dikke) voeten omhoog gelegd.
De avond gebruikt om verder aan mijn Angelrand te gaan want hij is bijna af.

Vandaag, 
Zondag,
De opening van Rhinetex in hun nieuwe pand in Deventer.



Om 08.00 weer in de auto richting Deventer,
Daar aangekomen bleek het helemaal niet zo druk te zijn als dat ik verwacht had.
Het pand is prachtig!
Drie verdiepingen, beneden toiletten en een koffie/thee hoek compleet met gebakjes enz.

Op twee hoog,
Stof, stof, stof, stof, stof, stof, 
Allerlei handige dingetjes om te gebruiken bij de verwerking van de prachtige stofjes
Zelfs wol en katoen was er!

Op drie hoog,
Stijlkamers, 




Een prachtige zaal waar de presentaties werden gegeven door, 
o.a. 
Odile Bailloeul (nieuwsgierig. klikje), designer van FreeSpirit, 


zij ontwerpt alles van stof tot interieur,
 is zelf al heel markant en interessant om naar te kijken.
Het is de stijl van Fasset(nieuwsgierig. klikje)

Ook hield Aljona Terza een lezing over de HandyQuilter 
wat voor mij dan weer heel interessant was.
Na de presentaties even bij de HandyQuilt-machines geweest en nog anderhalf uur doorgebracht op de 2e verdieping.
Ff wat gedronken en een gegeten op  het terras, in het zonnetje en toen

DOOD MOE
maar wederom voldaan,
naar huis gereden.

Net nog even schoonpa van eten voorzien,
BabyBibbi in bad gedaan en nu...
NIETS!

Ok, mijn garen staat klaar voor zo direct.




2 opmerkingen:

  1. Tjonge wat een berg leuke dagen!!!! Interessant hoor!
    Dank je wel ook voor het langs komen bj mijn Foep op mijn blog,
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was op zoek naar je blog omdat ik op het blog van Francis las dat jij ook werkt aan de Suze en Sophie. Ben benieuwd naar je vorderingen. Zijn die ergens te volgen? Ik heb ivm mijn werk geen facebook. Daardoor mis ik wel wat. Misschien wil je weer eens een blogje schrijven? Hartelijke groeten, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen