zaterdag 20 mei 2017

En weer een paar maanden later blogje







Eigenlijk ben ik best een aparte blogger....



Half december voor het laatst iets op deze blog geschreven.
Ik had/ heb gewoon geen inspiratie of fut ( voor de personen die niet op de hoogte zijn, ik kamp met een burn-out waardoor het allemaal ff wat lastiger is) maar het gaat al beter en ik ben op de weg omhoog.



Goed, mijn blog..

Gisteren stonden Ingrid en ik wat quiltzaken door te nemen




en ik vertelde haar van het geluk wat mij nu weer was overkomen, namelijk de postbode!!
De postbode die een paar weekjes geleden aan mij vroeg of ik iets met quilten deed, dat zag ze aan mijn post.
Afgelopen week stond dezelfde postbode ( nu niet in functie) met haar kinderen en twee hele grote volle huisvuilzakken, aan mijn deur.
Wat bleek, zij had jaren lang bij een quiltstoffen groothandel gewerkt en deze groothandel is jaren geleden failliet gegaan en zij had heel veel sampler-stofjes.
Goed, die stofjes, die heb ik nu... Een heeeeeeeeele berg!
Er zaten heel veel stofjes in die bij mij passen en een aantal die niet bij mij passen maar dat geeft niet, ik ben er enorm blij mee.



En verder de afgelopen maanden....

Eind december kregen wij er plotseling een babybul bij.
Een Franse buldog met de naam Bibi.
Zij is wit met zwart en de grootste terrorist die er op vier poten rondloopt.



Op Quiltgebied heb ik al veel leuke dingen meegemaakt, Wij hadden op 7 januari ons eerste Mutsketierdagje in Kampen, dit is een dagje met vier vriendinnetjes uit het hele land die dan bij 1 bij elkaar komen. ( de 2e was op 22 april in Boxmeer) Deze dagen zijn zo enorm speciaal en gezellig, onze privekoks koken dan voor ons en wij .... wij kletsen en kletsen en kletsen, pakken cadeau'tjes uit, eten wat en quilten wat en genieten vooral van het kleine en de eenvoud van zo'n dag.



Ook heb ik mijn eerste quiltweekeind meegemaakt in Ermelo.
Daar ook weer een lieverd leren kennen haar naam is Enny.
Het quiltweekeind is in Ermelo is in een hotel wat helemaal voor ons is dan en we zijn daar met alleen maar quilters. Er worden work-shops georganiseerd en andere leuke activiteiten en het wordt 's avonds afgesloten in de bar.

Workshop Russisch vouwwerk van Fannie Eikelenboom



De eerste Supergoof dag is ook nog geweest, in Lunteren.
Een dag voor alle Supergoof aanhangers, met al haar quilts, patroontjes en iedereen kon ze aanraken, en een aantal wilden goof ook aanraken maar vooral gewoon met haar kletsen en eigenlijk een beetje na-apen.



Ook nog bij de handwerkbeurs in Zwolle geweest, gezellig alleen met al mijn vrienden....
Helemaal niet erg, ik heb namelijk allerlei workshops gevolgd waaronder het machinequilten.


Ook ben ik bij Rhinetex geweest en daar heb ik Kaffe Fasset en Brandon Mably ontmoet.
Deze twee heren zijn kunstenaars van de hoogste orde, de mooiste printen maken zij op stoffen, borduurwerken enz. Brandon maakt de overhemden zelfs en zij zijn beiden uniek!
Kaffe Fasset,links en zijn Brandon Mably die samen het geweldige Fasset duo vormen, wat een heerlijke mannen.


Ik ben met mijn mams naar Carre geweest en bij Loetje gegeten, was heel gezellig.

Onderwijl liep de Angelbee gewoon door en zijn we nu bij de laatste twee keer aangekomen, iedereen heeft zijn Angels in elkaar en is aan het quilten. De volgende quilt die gemaakt gaat worden met deze groep is the Gossip in the Garden.

The Gossip in the garden



In maart werd mijn oogappel Reilly 5 jaar en zij heeft een geweldig prinsessenfeestje gehad met high 
tea 




en op haar verjaardag zelf een prachtige eenhoorn taart.


Inmiddels is OmaSannie een officieel feit geworden en staat hier een enorme Long arm machine, ik ben aan het vechten met het spanningsverhaal en heb mijn eerste longarm lesdag er op zitten bij Aljona. Zo leuk om allemaal te leren, moet nog heel veel leren van mezelf alvorens ik ooit aan een quilt van een ander ga beginnen.

De quilt die op de machine ligt is prachtig maar ik weet niet van wie hij is, het gaat om de machine !


Zo, dit was het wel weer een beetje, ik ga nog even BP'n want dat is mijn nieuwste bezigheid voor tussen het quilten door, de workshop heb ik gevolgd in Eemnes bij Quiltstudio het Gooi en werd gegeven door Ingrid vd Harst/ Supergoof.
Broderie Perse



Fijn weekeind en tot de volgende keer maar weer.

1 opmerking:

  1. gezellig weer om hier te kunnen lezen! Zet 'm op met de long-arm, rustig op je gemak!
    :o)
    xx

    BeantwoordenVerwijderen